Brand Week İstanbul 11. kez kapılarını açtı
Marka Haftası İstanbul; 11. Yolculuk, bağlantı, markalaşma, strateji ve sürdürülebilirlik gibi birçok farklı alanı kapsayan atölye çalışmaları, sinema okuma seansları, imza seansları, networking toplantıları ve sertifika programlarıyla izleyicilerine yeni ufuklar sunuyor. Etkinliğe her yıl yaratıcı dünyadan bir duayen onur konuğu olarak katılıyor. Bu yılın onur konuğu Türk sinema, tiyatro ve televizyon dünyasının ikon ismi; Uğur Yücel.
Yeni bir anlatının izinde
Post-dijital çağa uygun iş modellerinin yeniden düşünülmesi gerektiğini savunan dijital dönüşüm alanındaki şube başkanlarından Tom Goodwin de sahne aldı.
Teoriden pratiğe öncüler
İcat ettiği mikro robotlarla cerrahide çığır açan Prof., kertenkelelerden ilham alarak farklı endüstriyel uygulamalara yönelik geliştirdiği yapıştırıcılarla bilim ve teknoloji dünyasında ses getirdi. Metin Sitti, yapay zeka ve fiziksel zeka üzerine yaptığı son çalışmalara değindi.
Sürdürülebilirliğe odaklanıldı
Markalar yeni teknolojik çözümleri hızla iş modellerine entegre ederken aynı zamanda “marka amacı” etrafında bir sürdürülebilirlik anlatısı oluşturmaya çalışıyor.
Brand Week İstanbul konuşmacılarından pazarlama aktivisti Thomas Kolster, bu bağlamda sürdürülebilirliğe yönelik gerçek ve somut adımların perde arkasını anlattı. Etkinlikte çevre ve üretim arasındaki bağlantıyı derinden etkileyen güç konusu iki farklı perspektiften ele alındı. İnsanı ve değer yaratmayı ilerlemenin ve büyümenin merkezine koyan stratejileri detaylandıran bir diğer isim Frank van den Driest, Türkiye üzerine yaptığı son araştırmasının çıktılarını ilk kez Brand Week İstanbul’da paylaştı.
Medya ve platformların geleceği
Aylık 131 milyon izleyiciyle yaklaşık 30 ABD ağını yöneten Warner Bros. Discovery Inc.’in CEO’su ve İçerik Direktörü Kathleen Finch ve ödüllü gazeteci ve “Top Gear” ve “The Grand Tour” sunucusu Richard Hammond. yayıncılığın ve içeriğin yeni dinamiklerini tartıştı. Bilim kurgu yazarı, aktivist ve gazeteci Cory Doctorow; Yeni, uygun, farklı bir internet inşa etmek için kullanıcıların interneti nasıl geri alıp sahiplenebileceklerini detaylı bir şekilde paylaştı.
Başarının perde arkası
Türkiye’de ilk kez iki Michelin yıldızı alan Şef Fatih Tutak, Avrupa’da yapay kalp nakli gerçekleştiren ilk kadın cerrahtır. Kaygıyı başarıya ve tutkuya yönlendirmenin ipuçlarını paylaşan Dilek Gürsoy ve New York Time çok satan yazarı Patrick Sweeney, ilham veren hikayelerini ve başarıya giden yola dair ipuçlarını paylaştı. Başarı, ilham ve dönüşüm stratejilerini güçlü bir anlatıya oturtmak, yaratacakları etkinin kapsamını belirleyen değerli unsurlardan biridir.
Bu yılın açılış konuşmaları arasında Slumdog Millionaire kitabının yazarı Vikas Swarup’un yanı sıra “Sevgili Arsız Ölüm”ün yayımlanmasından bu yana yazdığı 10’dan fazla eseriyle Türk edebiyat tarihine değerli bir iz bırakan Latife Tekin de yer alıyor. 1983, İstanbul’da gösterime giren “Havva, Meryem ve Ayşe” filmiyle ses getiren Venedik Sinema Festivali Direktörü Sahraa Karimi, yılın en ilham verici haftasında anlatı ile kurguyu bir araya getirerek motivasyonlarını paylaştı.
Yaratıcı dünya nereye gidiyor?
Yaratıcı endüstrilerin geleceği Brand Week İstanbul’da yerini buluyor. Kendi girişimini “ortak bir amaç için bir araya gelen zanaatkarların birliği” olarak tanımlayan The Liberty Guild’in kurucu CEO’su Jon Williams, serbest çalışanlardan oluşan yeni ekonomik sınıf “prekarya” üzerine çalışmalarıyla tanınan ekonomist Guy Standing bağımsız çalışan, tasarım odaklı düşünme alanında uzmandır. Frog’un kreatif yöneticisi Andreas Markdalen kendi bakış açısını aktarırken, reklam dünyasının çok ödüllü isimlerinden Publicis Worldwide CCO’su Bruno Bertelli de Brand Week İstanbul’da yaratıcı dünyanın gidişatına dair tahminlerini aktarıyor.